torsdag 6 oktober 2016

Ibland kan det ta lite tid...

... innan saker får sin plats.

Denna rostiga ljuskrona fick jag för två år sedan. Den har stått i mitt skjul och tagit ganska mycket plats. Ibland har den fått komma ut en vända för att jag om möjligt skulle hitta en bra plats för den.

Den är ganska tung vilket ju kräver en kraftig gren att hänga i. Ett annat problem har varit ljusen.
Om platsen var för solig så skulle de ju bara smälta. Det kan ju inte heller vara för blåsigt.

Allt fick dock en lösning i somras då jag var på en utställning där de hade ställt kandelabrar utomhus.

Ser ni?

Det är "fusk".

Jag har tagit rundstavar, täljt till dem spetsiga och målat dem vita.

När grannen kom in och frågade vad det var för ljus jag hittat som kunde vara ute så visste jag att det var lyckat.
Nu njuter jag av min ljuskrona varje gång jag går förbi den, även om den inte går att tända.

Må så gott!
Pia

5 kommentarer:

  1. Snyggt och praktiskt! Gillade cirklarna med gräs oxå😊
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastisk bra idé! Jag hade precis samma problem när jag hade fått för mig att sätta en massa värmeljuslyktor i växthuset - där det blev 55 grader i somras!!
    Jag löste det på så sätt att jag köpte såna där konstgjorda värmeljus, alltså batteridrivna och det fungerade bra. Men...än har vi inte suttit där ute och druckit vin en mörk kväll, så jag vet inte om det går att tända dom. *fniss* Ska kanske testa ikväll, för möblerna på altanen har min gubbe burit in redan.
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  3. Glömde säga att jag tyckte dina rostiga saker var jättesnygga!
    Susie

    SvaraRadera
  4. Vilken kul idé! Och vet du vad ,-) Du kan ju alltid pryda "ljusen" med en batteridiven slinga eller el om du har tillgång till el på ett bra sätt.
    Jättefint!
    Ha det super!
    /Anja

    SvaraRadera
  5. Bra idé! Jag har faktiskt också fuskljus av rundstav som är bra att ha i fönstren inomhus när solen står på. Köpte av nån slöjdare för ett många år sen.
    Snygg ljuskrona också och så mysigt att pynta lite i träden.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera